Slutet av juli början av augusti

Hej!

Jobbar på, äter alldeles för mycket goa grejer, badar, planerar och försöker packa smart. Jobbar de sista dagarna nu innan jag tar semester igen, ska bli så skönt! Har så mycket som väntar i augusti. Till helgen åker vi ner till bohus-malmön igen, och den här gången ska jag stanna längre. Efter att jag har varit där åker jag direkt till Göteborg. Där ska jag och Elin spendera några riktigt bra dagar med Liseberg och Way out west festivalen!! Jag är så taggad!

Hoppas ni har en fortsatt skön sommar!

tjejkväll

Hade Sara på besök i två nätter medans min familj var kvar på västkusten, då såg det ut såhär en kväll.

beach days

Danmark 2014.

so much fun

kärleken till västkusten

Har haft den bästa helgen på länge! Såhär mycket sommarkänslor har jag inte fått på hela sommaren. Har njutit av det fina vädret i stugan på bohusmalmön tillsammans med min familj. Jag har i princip levt i bikinin hela helgen, så underbart. Åker tillbaka om två veckor.

båtar och minigolf

Bohus-malmön

westcoast baby

Nu, idag drar jag äntligen till västkusten!

kvällsmys efter jobb

morotskaka

monday

min fredag

Brädan på taket, nervevade fönster, Bob Marley på högsta volym, sol och surfing.

plans

Juli rullar på, och jag jobbar för det mesta. Men är väldigt glad över att jag har lyckats klämma in två nätter på bohusmalmön till helgen. Ska bli så himla underbart, älskar den ön så himla mycket!! Är i alla fall hemma och jobbar fram tills fredag, sen åker jag ner över helgen innan jag måste tillbaka hem igen. Då ska jag jobba, få finbesök av en saknad vän, fira två 18-åringar, och jobba lite till, sen åker jag tillbaka ner till stugan på västkusten.

yellow and a dog

black

here we go again

Vindsurfing premiär för iår! När man fångar vinden och glider iväg med fart så är det hur kul som helst. När seglet dock vägrar att göra som man vill, och man faller bakåt, får kallsup och ett 6 meters högt segel över sig så är det inte lika kul. Men  i och för sig så gör det inte så mycket tack vara våtdräkten. Det kanske är svårt att se på bilderna, men när man ska dra upp seglet, då är det tungt!

dom bästa

to much blue

monday

danmark

frukost

making coffee

Slö-söndag, mys-söndag, bra-söndag. Sovmorgon, fika med mormor och morfar, besök av favoriterna, bilkörning, sommarvärme, kvällskaffe, och serietittande. Imorgon blir det ingen sovmorgon, nu är det bara att tuta och köra på jobbet. Förutom det så ska jag försöka hinna med att åka och surfa någon dag i veckan, som jag har längtat!

barbeque

Nu när jag är hemma igen och har packat upp alla väskor så är det dags för mig att börja jobba igen. Började redan klockan 5.30 imorse. Har inte många planer för juli förutom jobbet, så jag får se vad som händer förutom att knata runt här hemma. Men något kul lär väl hända hoppas jag.
Nu: grillkväll och serietittande.

köpenhamn

Efter en vecka i huset som vi hade hyrt på Danmarks västsida, så åkte vi förbi Köpenhamn sista dagen innan vi åkte vidare hem till Sverige. Det var Veras födelsedag, vi promenerade runt på Köpenhamns gator, fikade gott, shoppade, och hade en jättebra dag.

all blue

Danmark 2014.

dinner

kitesurfing beach

olof viktors

kvällspromenad på österlen

Österlen/Malmö

On my way home

Lämnat Skåne och min favorittjej, och sitter nu på tåget hem. Nu är det slut på det roliga, i alla fall för ett tag. Det är tråkigt att lämna Hilda, men nu måste jag hem och börja jobba igen. Kan i alla fall erkänna att min säng är efterlängtad efter två veckor borta.

Snapshots från Danmark

Här är några iPhonebilder från Danmark. Kom hem i lördags, åkte sedan ner med Hilda till Österlen på söndagen och här befinner jag mig nu. Det blir mycket bilåkande fram och tillbaka. Just nu sitter vi på ett tåg påväg till Malmö för att besöka Emporia.