the golden year

 
Har skjutit på det här inlägget så länge nu, för varje gång jag ska skriva det så tänker jag att jag väntar ett tag till för då kanske jag hinner komma på vad jag vill göra med mitt liv. Men nej, det gör jag aldrig.
 
Den 12:e juni tar jag studenten. Hör ni hur sjukt det låter? JAG TAR STUDENTEN. Det är mindre än tre månader kvar, vilket är ingenting egentligen. Har aldrig längtat så mycket efter något som jag längtar efter studenten. Är helt pirrig, ibland blir jag nästan gråtfärdig när jag tänker på det, hahaha. Och nu för tiden tänker jag på det varje dag, för allt kretsar kring den dagen nu. Drömde för flera månader sen att kungen kom på min mottagning, ni hör ju hur det låter. Jag kanske gör det till värsta stora grejen, men hallå det är ju värsta grejen!!
 
Jag har ingen aning om hur mitt liv kommer se ut i framtiden. Jag vet att jag vill plugga vidare, men jag vet inte till vad. Det jag vet är att jag vill resa, som alla andra vill jag också upptäcka världen. Så fort någon frågar vad jag ska göra efter studenten och jag svarar att jag inte riktigt vet så tar jag det ändå som en självklarhet att de fattar att med det så menar jag "jag vet inte riktigt vart jag ska resa". För plugga har jag ingen motivation till nu.
 
Direkt efter studenten åker jag i alla fall till Barcelona med familjen. Sen under sommaren kommer jag troligtvis jobba och hänga på västkusten. Mer än så vet jag inte. Jag kan ju göra vad jag vill, så vad ska man prioritera?? 
 
 
Min tanke har ganska länge varit att jag vill säsongsjobba i någon skidort. Leva vinterlivet fullt ut i ett halvår. Men det beror ju på om jag lyckas få jobb osv... Från att jag var liten och gick i skidskola har jag tyckt att det verkar vara så himla kul. Och jag har bara hört bra saker om det. Leva i underställ och moonboots, åka skidor, testa på bräda lite mer, åka skoter, gå på afterski, träffa massa nya människor, och bara njuta av att vara där. Har hört från folk som ångrar att de inte åkte upp och jobbade en säsong, så man får ju passa på att göra det medans man är ung, vill och kan. Om jag gör detta så blir det isåfall nästa vinter, men vem vet, jag kanske hinner ångra mig helt.
 
 
Något annat som står högt upp på listan är att åka till varmare breddgrader. Jag vet inte vart, men har funderat mycket på USA och Australien. Eller kanske Thailand... Vill åka runt till olika öar och upptäcka fina smultronställen. Ta dagarna lite som dom kommer, och bli brunare för varje dag som går. Vill även kunna stanna under en längre tid, i alla fall i några månader. Så först gäller det att jobba ordentligt. Sen måste jag fundera över vilka ställen jag vill åka till, och hur det ska gå till. Jag vill ta några surfing lektioner, bada i ett vattenfall, åka på roadtrips, glida rund i flip flops, se häftiga djur, och bara känna på hur det är att leva ett exotiskt liv långt ifrån Sverige, skola, och stress. Jag vill göra en resa som jag sen kommer kunna minnas som en av de bästa upplevelserna i mitt liv.
 
 
Att återvända till New York är också en resa jag vill göra. Prickade av många av turistställerna i New York för ca 3 år sedan, men den staden kan man nog aldrig åka till för många gånger för det finns så sjukt mycket att se och göra där. Älskar hela atmosfären i staden. 
 
Allt är väldigt oklart. Jag får helt enkelt se vart jag hamnar och vad jag gör. Vilket är spännande! Jag har en tendens att alltid planera för framtiden, och brukar ofta ha svårt för att leva i nuet. Men när jag tar studenten så vill jag verkligen leva i nuet, göra lite mer spontana saker, resa så mycket jag kan, jobba så mycket jag kan, och njuta av varje liten upplevelse innan jag sätter mig i skolbänken igen. Men somsagt, man vet ju aldrig hur livet kommer bli, jag kanske inte gör något av detta som jag precis har skrivit om. Time will tell!
 
Något som jag med säkerhet ska göra är i alla fall att ta studenten om 87 dagar, även om allt känns kaos just nu. Imorgon har vi ett stort möte med skolledningen om allt som rör studenten. Och ja, jag kommer tjata om detta ända fram tills dagen D, och troligtvis kommer jag aldrig sluta tjata om vilken bra dag det var när det väl är över. För jag vet redan nu att det kommer bli en av det bästa dagarna i mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0